Logga in




När jag var ung så sålde jag marijuana för att finansiera mina högskolestudier.



Bush, Bush, Bush!
Vilken rush!
Innan Uppsala sa usch.
Dränkte jag dig i Bush.

De kom från norr
Söder, öst och väst.
Vår maja var bäst.
Fanns ingen protest.

Tre, fem gram om dan.
Sen var man man.
Den gröna doften
De djupa blossen ...

Det öppnade dörrar.
Vem vill ha brunt?
När grönt är skönt
Och kranen inte snackar strunt.

Puff, puff, pass.
I mitt egna palats.
Hårda studier.
Brännhål på kläder.

Ja, vilken tid.
Kilovis.
Det är så man drömmer,
sånt man aldrig glömmer.

Men det är för ungdomen.
Jag är gammal nu.
Ändå saknar jag för mitt liv
mitt goda, goda, busch weed.



Fri vers av ErikJohanEriksson
Publicerad 2026-03-11 19:43