Egentligen ett meddelande jag råkade ha med i personliga mejlen en gång. Jag har förstås ändrat en del i texten, så det inte skall gå att spåra exakt var i Norge och andra länder det här nog tilldrog sig.
Eva's far finns inte längre, men han var en bedragare
i det lilla formatet, han bedrog sin första fru, sin andra fru,
sin älskarinna och sedan andra älskarinnor, han bedrog
sina barn och
även samhällets institutioner de han kallade sina vänner.
Orsak, eftersom det finns bedrägligt beteende hos människan
i stort, han anammade detta när det så kunde gagna honom
själv. Eftersom människan
har en sådan kapacitet, utöver möjligt samvete. Att ofta nog
göra negativa saker brukar gnaga och fräta på envar vanlig själ,
ändå om chansen 'dyker upp', en del människor väljer att
'hoppa på det tåget'.
Trots detta 'har de mage' att klaga på 'orättvisor' om sådana
skulle drabba dem själv'a. Visst är väl det en intressant sak,
som har lett till att 'så många' skrivit hyllmeter med böcker
om dessa händelser, böjelser...
Prosa (Fabel/Saga)
av lodjuret/seglare
Publicerad 2026-03-16 15:25