Jag menar ni fattar inte
Jag är inte lat
Prokastineringen
Är mitt heltidsjobb
Kalibrerar konsekvenser
Tills risken att andas
Är för stor
En kopp kaffe, lite självhat
Kanske piggar upp
Jag drar ett Ted Talk
För min inre skärm
Om hur alla kommer hata mig
Slänga arvet och inte längre ta mitt namn
I munnen
Som om det skulle motivera
(Fan, skriv mailet bara)
Äh piskan är rå, skapar en känsla av verklighet
Men den funkar inte längre
Min rygg är mer ärr än hud
Och smärttröskeln är för hög
SÅ VAD FAN GÖR MAN DÅ?
(Plötsligt spelar nåt annat
där på skärmen.)
"Stryk har aldrig gjort någon snäll"
sa Bamse
Fri vers (Fri form)
av Daphne
Publicerad 2026-04-21 20:30