Logga in


Bara lite sena kvällstankar ... nedtecknade här i december 2014 men ännu relevanta ...

... när det kommer till
vad det än är vi 
det ska handla om vill ...

Även den allra mest
objektiva sanningen
oavsett vem som hävdar den
är i någon mån även den
synnerligen subjektiv ...

Sjukdom, smärta
och annat som
kan innebära 
hälsomässiga begränsningar
för såväl
kropp, själ som hjärta 
är blott exempel 
om än centrala 
för vår livskvalitet
och uppfattning
om vår egen 
men också andras verklighet ...

Men bortsett från det
jag ovan berört lite grann ...

... så rullar allt på
precis så som det ska
och som det är tänkt att göra ...

Vilken sanning 
vi väljer att tro på
spelar egentligen ej
så väldigt stor roll
vare sig för dig eller mig ...

Det väsentligaste är
att vi finner en sanning
vi tillsammans kan 
finna acceptabel nog
för att vi ska känna
någorlunda sinnesfrid
trygghet och bekväma
med varann ...

... Oavsett om 
det handlar om 
relation av intimare slag
eller om vänskap
kamratskap
eller
bekantskap 
vi önskar få ha kvar ...



Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Peter Stjerngrim
Publicerad 2026-05-09 04:18


BenGust
Det mesta färgat av nåt annat. Men inte alltid till nackdel i det stora hela.
2026-05-09


Drömmar och tacksamhet
Vi människor är vandrande mysterier, och dessvärre är det alltför lätt att man missförstår varandra. Av den anledningen har jag personligen svårt när folk talar om t ex karma. Om man inte har sett hela förloppet, ( och inte talat ut öga mot öga), kan man aldrig döma eller anklaga någon annan. Det är min åsikt.
2026-05-09