Se mig i ögonen, visa mig något mer
Se mig i ögonen, jag ger dig allt du ber.
Se mig i ögonen, möt snälla min blick.
Du såg mig i ögonen, utan ett ord vände du och gick.
Hör vad jag säger, förstå vem jag är.
Hör vad jag säger, jag har dig så jäkla kär.
Hör vad jag säger, lyssna snälla på mina ord.
Du hörde vad jag sa, men lämnade med ett hånflin vårt bord.
Varför är kärleken så svår,
Varför finns det inget facit för hur man läker alla sår.
Varför är livet en resa i att komma på fötter igen.
Varför känns det alltid som att det kanske blir bättre sen.
Se mig i ögonen, visa mig vem du är.
Se mig i ögonen, tala om varför du sitter här.
Se mig i ögonen, ge mig en ärlig blick.
Du ser mig i ögonen, i mitt hjärta säger det klick.
Hör vad jag säger, jag kan inte leva utan dig.
Hör vad jag säger, du betyder allt för mig.
Hör vad jag säger, kom tillbaka är du snäll.
Du hör inte längre vad jag säger för du drämde igen dörren bakom dig med en smäll.
Varför blir en fråga som bara har mina egna svar.
Varför är det som blir över när jag ensam lämnats kvar.
Varför är lärdomen jag gör när smärtan lämnat mitt bröst.
Varför har inte alltid en mening och det ger på något konstigt sätt en alldeles innerlig känsla av tröst.
Fri vers av Fröken A
Publicerad 2026-06-24 22:50