Det har gått så pass långt
att vissa av våra älskade barn
och ungdomar hotar med att
kränkningsanmäla vuxna
vid minsta tillsägelse
säg mig, är det så här
vi vill lära våra barn
självklart ska ingen
kränka någon annan
men när vuxenvärlden
ser att det pågår felaktigheter
så har vi en skyldighet
att agera och lära
våra barn och ungdomar
vad som är rätt
och vad som är fel
och att det på varje rättighet
finns många skyldigheter
om vi tillsammans
inte hjälps åt utan väljer
att accepterar detta
så kan jag lova dig
att de barn som inte fått lärt sig
kommer att bli besvikna
på dagens vuxna
och när de blir äldre
ställa sig och kanske dig frågan
varför det inte var någon
... som sa något
© Angela Bohlin
Fri vers av Angela Bohlin
Publicerad 2026-06-25 18:15