Logga in


 

Det har gått så pass långt

att vissa av våra älskade barn

och ungdomar hotar med att 

kränkningsanmäla vuxna

vid minsta tillsägelse 

säg mig, är det så här

vi vill lära våra barn

självklart ska ingen

kränka någon annan

men när vuxenvärlden

ser att det pågår felaktigheter

så har vi en skyldighet

att agera och lära 

våra barn och ungdomar

vad som är rätt 

och vad som är fel

och att det på varje rättighet

finns många skyldigheter

om vi tillsammans

inte hjälps åt utan väljer

att accepterar detta 

så kan jag lova dig

att de barn som inte fått lärt sig

kommer att bli besvikna

på dagens vuxna 

och när de blir äldre

ställa sig och kanske dig frågan

varför det inte var någon

... som sa något

© Angela Bohlin



Fri vers av Angela Bohlin
Publicerad 2026-06-25 18:15