Boy
Du lärde mig spela saxofon
utan instrument
Min tunga skriver noter i min mun
jag sjunger med
Sömnlösa lakan i din säng
du viker vackert
jag river upp
Sockervita pärltänder i din mun
du ler
jag ser det när du pratar
du ler fast din mun är
tom på ord
Granitsten på ditt golv
jag värmer fötterna
mot din kropp
jag gråter glädje på din kind
Solfångst i din bröstkorg
vem behöver rymma när du är fristad
Utanför är det kallt
minus nitton och ett halvt
Jag sjunger tystnad
du spelar cello med dina blickar
jag andas liv
Solrosblad på din säng
Du väntar mig
jag väntar
också
Oh Boy
Om det bara vore du
Fri vers av *Camilla*
Publicerad 2010-01-05 23:08
Mikaela P
Jag blev rörd. Så mycket vackert på en gång är mer än vad jag kan hantera. Älskar denna! Älskar!
2010-06-14
julia.s
wow, dina ordval och åh. det träffar och fy sjutton vad bra.
2010-02-03
Jesse
Du är verkligen udda me ditt sätt o skriva. Kanske för att du skriver precis som du tänker lr för att sättet du skriver på fångar o gnuggar cellerna i läsarens skalle? Hur som helst så e faktumet att jag gillar de.
2010-01-27
baruk
"Sömnlösa lakan" och att spela cello med blickarna. Fint!
2010-01-06
prima donna
en liten lovsång här från prima donna....du spelar cello med dina blickar...det är musik det!
2010-01-06
Anna*
Läcker text. Du skriver med ett fantastiskt flyt och många nya liknelser. Gillar skarpt!
2010-01-06
blaite
Sömnlösa lakan. skitbra. ibland kab man ju undra vad man får allt ifrån..
2010-01-06
xPatrikx
Oh girl. Wow... Fan, asså... Åååh riktigt fint <3
2010-01-05