Trött på bortskrapade prislappar
döljer sig med tipex och
hånleenden
du har råd att älska
inte jag
Ta någon annan som orkar bry sig
mina fingertoppar blöder utan sår
Som att skrapa mot tegelväggar
flagna bort med
vinden blir jag bara dammkorn i partikelskurar
över ditt golv
Fjortisfylla på gatorna nedanför
jag ser ner på er
på alla sätt som går
fyra våningar upp i min borg med kod och nyckel
gömmer mig här tills det blir minustrettiograder
och inte en jävel vågar sig ut
förutom de viktiga
såklart
Sömnpiller på mitt nattduksbord
min sista chans till
uppvaknande
kväljningar
utan uppkast
Träningsläger i mina tankar
magmuskler och fingrar i halsen jag
kräks längtan efter något
utan namn
Laxermedelsburkar i papperskorgen
utan etikett
Dina armar blir tunnare för varje sekund men du ser
vätskeansamlingen under din hud
och du växer bara mer
igen
satan
Jag lovade dig kärlek men
bestulen på tron har jag
ingenting att ge
fyramånaderochsjuochenhalvdag
Sen är du lovad självständighet
som du aldrig kommer
klara av
och jag lever inte längre mitt eget liv
har jag upptäckt
kanske lika bra
Tröttnar så fort
ändå
Fri vers av *Camilla*
Publicerad 2010-02-01 12:31
Madagascar
Blev grymt skeptisk när jag såg titeln på din text.. Efter läsandet ändrades min uppfattning till den varmt positiva delen av termometern, inga minustrettiograder i mitt tycke iallfal, Grymt!
2011-09-18
Andreas Widell
du är en stjärna och det vet du va?! :D om du ändå ser ner på folket fyra våningar upp mena jag! haha, men du!!! nu är sommarn här ju så där ganska NUUUU!! :D vilket betyder tanto, jag, du.... och ÖL!? :D
2010-04-14
erkki
Så sorgset! Så ensamt! Så ostadigt! Det var nog så jag själv såg porten till vuxenlivet. Har du någon du kan lite på?
2010-02-05
Niclas Petersson
Attans vad bra!
2010-02-03
Mats Henricson
Grym.....
2010-02-03
blaite
Super..
2010-02-03
ej medlem längre
riktigt hög klass på denna text! mycket bra!
2010-02-02
Gunnar Odhner
En beroendeställning? Vasst och känsligt beskrivet. Gillar särskilt de sista raderna.
2010-02-02
Fredrik P.
stark och levande svit av dikter och en som tog extra tag i mig är: /Träningsläger i mina tankar magmuskler och fingrar i halsen jag kräks längtan efter något utan namn/ tack!
2010-02-01
Il poeta della luna
Gillar måga stycken extra bra! (känner att det är en värdefull kommentar.. kanske inte - men men)
2010-02-01