Vi föds till denna värld utan några inre rädslor
utan ett yttre skyddande skal att gömma oss i
Rädslor för ensamhet separation att bli övergiven
föds och läggs i det inre sårbara skalet.
Med tiden präglar det hela vårt liv, våra handlingar,
våra liv utan att vi ens har en aning om det
Det lilla barnet inom oss som gör allt för att skydda,
stöter bort allt som är till ett hot mot honom
Men en dag kan man börja jobba med sina rädslor,
Trösta det lilla barnet inom dej, torka hans tårar
Han vet ju inte bättre, han vill bara må bra och tar
då till allt som står i hans makt för att göra detta
Utan rädslor kan vi känna ren kärlek, ren vänskap,
en renhet utan förväntningar av att få nåt tillbaka
Då först kan du bli den du var ämnad att bli......
Det är aldrig för sent att bli den man skulle blivit....
Fri vers av Glensan
Publicerad 2010-06-16 18:32
snöö
Önskar att dina ord är sanna, att det aldrig är för sent, men jag vet inte om jag tror att det är så. Dina ord väcker tankar och berör.
2010-07-30
Bodil Sandberg
Klpka ord här Glensan..det är aldrig för sent..ibland kan det ju kännas så men förvisst måste man värna sitt vardande och enda ..underbart fint skrivet!!
2010-07-22
Smörblomma
Klokt skrivet. Väl flytande, insiktsfull text.
2010-06-18
sellout
bra skrivet. som redan sagts, tänkvärt och insiktsfullt!
2010-06-18
Redeemer
Vackert och tänkvärt!
2010-06-18
En strimma av guld
Grattis!!!!
2010-06-18
En strimma av guld
Ord som säger väldigt mycket. En tanke kommer till mig då jag första gången läste en av dina dikter där det var ett starkt ljus och hopp som jag kände. Idag är det fyllt av en inre styrka och vishet. En fin dikt och med en otrolig insikt. Tack för dina ord.
2010-06-18
Lars Hedlin
Mycket insiktsfullt :)
2010-06-17
ej medlem längre
Bra skrivet och tänkvärda ord!
2010-06-16