se på mig
ser du vem jag är
vi är en spegelbild
även om var sida
är för sig
vila ditt huvud hos mig
vill torka dina tårar
stryker handen
genom ditt hår
vila dina ögon nu
låt soluppgången
ge färg
vila ditt huvud
mot min axel
slut dina ögon
torka dina tårar
släpp taget
om det onda
och låt våren
omgärda dig
ge dig värme
jag kommer inte svika
aldrig svika
aldrig dig
Fri vers (Fri form)
av Asgeirr Immanuel
Publicerad 2011-08-21 02:18
Lars Gullberg
En otroligt stark dikt. En vädjan. Så fint du skriver. Det är verkligen från hjärtat. Sånt känner man. Det är inte så ofta man läser riktigt bra poesi här. Det är några jag följt länge här . Dej vill jag lägga på minnet. Tack
2023-11-30
ULJO
Man kan nästan höra klangen och melodin i dina vackra ord.
2011-08-21
ej medlem längre
Så oerhört vackert!!!!!
2011-08-21
queenia
vackert... :)
2011-08-21
Emme
Jättevackra rader..
2011-08-21