jag vet inte varför jag är glad
när jag borde vara ledsen
och varför jag gråter
när jag borde le
och jag förstår inte varför
allt är borta när vi är
bara vi två
jag borde inte sörja allt det
vi har ihop som ännu
inte skett
och jag borde inte sakna det
som vi kanske aldrig får
men det är svårt att rå för
för det är som Karin Boye sade;
det gör ont när knoppar brister
fast vilken rätt har hon
att döma mig
vilken rätt har fördomar
att ge
när de aldrig bevisat
min skuld
Fri vers (Fri form)
av Asgeirr Immanuel
Publicerad 2011-08-21 03:01
cilax
vidrör något, svårt att säga vad
2011-08-21