Du tittar på mig och du ser
mitt hat.
Du säger att ingen annan dömer
utom jag själv.
Självrespekten sköljdes bort,
tillsammans med vindrinkarna.
Den dränktes, den dog.
Jag lämnar kroppen och sinnet.
Minns inte, finns inte.
Jag tittar på mig själv och jag ser
ingenting.
Jag säger till mig själv att det är dags
att bättra mig.
Men ögonen har blivit tomma
av sorg.
Jag dog när jag var ung.
För jag kämpade så hårt
för att leva.
Fri vers av HiPpIe
Publicerad 2011-10-08 19:30
bergsdotter
"Jag dog när jag var ung. För jag kämpade så hårt för att leva. " är genialiskt skrivet.
2011-10-23
Celticgirl
Jag känner denna text!
2011-10-08