Logga in




Till någon...


I denna sena, mörka timma
Skänker jag en tanke varm
Emedan stjärneljusen glimma
Till en vän med färg och charm
Tänk vad längtan kan förtära
Då man aldrig träffas få
Saknar mötena prekära
I novemberkylan grå
Vet att nya tavlor målas
Nya färger tagit form
Kanske något smått frivola
Nyfikenheten är enorm
Själv skriver jag en saga
Om det som en gång var
Klargör allt det vaga
Försöker finna gåtans svar
Väntan är och den förblir
Dagar kommer, dagar går
Likt den ädlaste safir
Den stora tystnaden består











Fri vers av Carola Jeryd
Publicerad 2011-11-23 01:51


S-E Forslin/same
"(...) Väntan är och den förblir(...)" Så full av sann ofrånkomlighet.
2016-04-04


Jan Cederlöf
Läsvärd bra, finns tyngd och djup sammansmält.
2011-12-02


Shush
Rubriken är mycket vacker och innehållet gjorde mig inte besviken:).
2011-11-23