Tjernobyls kärnkraftsreaktor 4 exploderar 26 april 1986
En spökstad
Igenvuxen och dammig
Skolan står precis som om den blev lämna nyss
Tjugovåningshuset har namnskyltar på boende kvar
På vinden ligger resterna efter en hund
Taket ger en vy av en skog full av höghus
En bit bort en kärnkraft reaktor
Tivolit står öde, det hann aldrig öppna
Mitt i skogen står en fotbollsläktare, planen är bara skog
Den obehagliga känslan
Finns kvar långt efter att vi lämnat Pripjat bakom oss
Fri vers av Anonym Ängel
Publicerad 2012-06-24 20:20
ej medlem längre
En spökstad som skulle kunna vara hämtad ur någon av Stephen Kings romaner. Alltd härligt att läsa dina texter.
2012-08-24