eller...?
Så talar du igen, yrar som en tok
Från totalt ignorant, till inte riktigt klok
Jag fattar noll när du valsar runt
Förlorar kontroll när du pratar strunt
Uppklädd och stylad står du där och lyser
Jag känner mig duperad, ryser och fryser
Paket, fakturor och gastar omtalas i manisk takt
Sedan bort du hastar och jag får inget sagt
Leker du med mig, testar du min gräns
I så fall blir det NEJ även om du bränns
Dina heta blickar kanske bara är på skoj
Att vi båda klickar verkar vara en ploj
Men visst att jag undrar då du läser tankar
och drömmande blundar när du kastar ankar
- vid min sida
Det verkar som du villigt nära mig vill vara
Vilket får mig att billigt på dina blickar svara
Undrar alltså om du faktiskt leker med mig
Bara så du vet - jag är ingen boytoy-tjej
Fri vers av Carola Jeryd
Publicerad 2012-12-27 03:11
Knickedick
Undrar vad som föranlett dig att skriva detta? Lustig bild du målar upp i första versen, om en totalt jamsande fjant som är helt självupptagen
2012-12-28
Let it go
I takt, ton och mening, strålande begåvat. Vi leker för att lära ;) Det är i leken vi lär oss att hitta rätt var och en på sitt eget naiva sätt tärningarna vi kastar lustarna vi rastar spelet det böljer hjärtat vi följer i tanken vi smeker runt hetan vi leker som galna vi lär underbart är att vara kär!
2012-12-27