Logga in




Tankar en Måndagsnatt

Mina tankar är dimmiga och osammanhängande
Tårarna på mina kinder tycks aldrig vilja torka

Min lägenhets väggar kryper sig närmare
På natten känns allt så mycket större och tyngre

Tankar om livet, kärleken och framtiden....
kommer jag någonsin älska igen....

Kommer framtiden som nu känns så oviss ordna sig
Arbete, pengar betyder inte mycket bara jag mår bra

Jag har aldrig haft nån önskan om rikedom eller makt
bara att få bli lycklig med nån som vill ha mig för den jag är

Jag längtar SÅ efter nån att hålla om, känna värme
nån att ge min kärlek och omvårdnad utan krav

Ur högtalarna kommer musik från 80 talet
DR Hook "Years from now"

Tårarna flödar kraftigare och kraftigare
Romantiker som jag är, alltid varit

Finns det plats för romantiker
i vårt stressade samhälle år 2013?











Fri vers (Fri form)
av Glensan
Publicerad 2013-01-15 00:53


Marita Ohlquist
Vemodig text som berör! DR Hook tillhör mina favoriter.
2016-07-12


Ann-Christin Ambadiang
Vackert berörande Direkt från hjärtat <3
2015-04-01


ej medlem längre
Du vågar sätta ord på det många män(och kvinnor) lider av! Om och endast om människor vågar öppna upp sitt hjärta som du-lever vår jord en tid till! Ursnyggt skaldat tycker jag.
2013-06-15


aol
så fint orden strömmar ur ett så fint diktarjag, är själv romantisk iom oss alla finns den mer eller mindre dold,
2013-03-27


Karin Rosberg
Åh, visst finns det plats!!! så fint uttryckt...........
2013-01-17


sunnanvind
Äkta, ärlig text om det som är viktigast här i livet, Kärleken!
2013-01-16


ej medlem längre
Jodå er finns det alltid plats för...
2013-01-15


sulimaa
Jaa Glenn det finns det ... världen skulle bli så mycket tristare utan oss romantiker ... kärleken finns för oss alla ... det är som med triss... plötsligt händer det ... berörande ord av dig ! Kram
2013-01-15


ej medlem längre
Om så inte vore fallet,finns ingen smak kvar;) Hoppas att fler läser din text,den är som jag ser det nödvändig att ta till sig,den är ärlig och stark med den där romantiska ådran som jag känner som ditt signum!
2013-01-15


Lars Hedlin
JA det finns det min vän! Värme till dig :)
2013-01-15