Logga in


då var det dags igen...

 



jag står i trädgården
våren är på väg
jag känner vinden röra runt
jag ser knopparna längst ut
runt buskarna i häcken
är luften klar och frisk
solen är på väg ner bakom huset
jag ser en fågel
den vänder tillbaka efter vintern
den flyger in i verandaglaset
jag ser den falla till marken
där ligger den
död
jag blir ledsen
jag är ledsen för fågelns skull
men mest för min egen
jag hämtar en spade
gräver en grop intill häcken
fågeln hamnar på spaden
sedan i gropen
jag täcker den med jord
fyller noga igen allt utrymme
runt dess lilla kropp
hej då fågeln
jag backar några steg

jag står i min trädgård
och välkomnar våren













 



Fri vers (Fri form)
av alfa
Publicerad 2013-04-06 18:26


Fredrik P.
Vårtragisk men vackert om vårens alla tecken.
2013-04-06