Logga in


När jag var ung och gatans kung
och ute för att demonstrera.
Då var det mera schvung
i sånt vi alla skulle skandera.

Det var KÄNNER NI STANKEN
FRÅN ENSKILDA BANKEN.
PALME OCH GEIJER
NIXONS LAKEJER

Vad skall vi nu stoppa
så det hörs mellan gator och torg.
Är det Rainfeldts blåbärssoppa
över vilken jag känner en sorg.



Fri vers av clo
Publicerad 2013-05-01 23:28


aol
gillas
2013-05-06