Logga in


När vi tar fram det vackra
det sköna och det fina.
Vi struntar i det fula
som bara mot oss grina.

När vi tar fram det vackra
som våra sinnen smeka.
Vi skrattar och vi njuter
får känna allt det veka.

När vi tar fram det vackra
som finns hos alla oss,
och även hos de onda,
som små, små stjärnebloss.

Då när vi tar fram det vackra
då släpper någonting .
Ditt väsen andas lugn
ett skimmer runtomkring.



Fri vers av clo
Publicerad 2013-05-03 12:28