Logga in


Du frågade mig vad lycka är-

Medan höstlöven sakta föll.

Jag hade svaret.

Jag såg mig omkring, för ett ögonblick-

På den gulnande, döende grönskan.

Jag hade svaret.

Men det var inte svaret du sökte.

Så jag höll min tunga-

Och skrattade bort din fråga.

Men jag hade svaret.

Och sprang på barnsben in mot skogen.

~



Fri vers (Fri form)
av Vinterkungen
Publicerad 2013-08-22 22:10


Marianne Räf
Lycka kan väl vara: besvarad kärlek... Ömsesidig åtrå...
2013-08-23


Bitförbit
Jättebra! :D Kan verkligen känna den.
2013-08-22