Logga in


Kon ser va... Men, inte sunda lösningar på problem de gamla tankarna skapat, såå, kanske är det dags att tänka, om, för att få en tidsenlig funktion... Nätdroger, som ingen vet vad konsekvensen av blir, svämmar över, oavsett...

Möjligen borde vi

"veteraner"

ges röster

i en sjuk debatt

där okunskapen flödar

ihop med nya experiment

där drickandet är katastrof

ostoppbara lösningar ingen vet

konsekvenserna av på sikt annat än

tendenserna eskalerar oavsett incitament...


Men, har vi alla, av historien lärt oss läxorna

finns förutsättningarna där att lugna ner oss...

och föra en sansad debatt istället för häxjakten

på miss brukare och via preventivt tänkande få

möjlighet att samla inte bara lärdom om bruket

det utbredda missandet av samhällets resurser

genom argumentens minskande ångestskapande

på fri villig väg ge folk värdigt alternativssökande

långsamt förtroendet tillbaka, kreativitetens egenvärde

skapandet av gemensamt samhälle där tolleransen råder

inte våldsmakten, utan i tiden, takten, då alla röker på ändå

få någon form av kapande av, korrupta, kriminella organisationer

till att verka för, barn och barnbarn, sina mödrars respekt, istället

för sina förtryckta kamrater...


Fotfolksnot: Hur skapas respekt? Ekonomi? Ideer? Vad är problemet?
Istället för fängelse, jagande, rädsla och våldsutövningens destruktiva fiktion om att klara sig helskinnad livet ut? Fråga Börje och hans kollega som skrivit en del, hur skulle en "fungerande modell" se ut, regisseras? Personligen ser jag ingen framtid i nuvarande mer... Eller mindre statliga vålds mono-pol? Fängelsedomare?Andra länder har visat på lösningar? Hur ska en läkare, eller annan preventiv personal få kontakt med, och lösa någon ångestpatients brukande, lösa dennes , i undantagsfall destruktiva, missbrukande, annars? Eller, hur fås delaktighetens kreativt varande samhällsnyttig annars? Hur tänker Centerns legala ungdomsförbund? Någon, kanske Orup eller Cia, som kunde lägga upp Ubangis låt, En doft av framgång, som jag ägde vilken försvann, på U-tube? Tack!



Övriga genrer (Essä/Recension)
av figurett
Publicerad 2013-10-09 19:45