Logga in


Tiger gör den som inte har en åsikt, men visst bör hen allvarligt fundera på hur "det" mderna slaveriet fortgår, mer eller mindre via lagrum och fängelsers egenmäktiga förfarande över svarta, oliktänkande, även idag...

Guantanamo ska stängas

nu

sa

någon



men

vi

ser

att

fortfarande

är det öppet

ingen är anklagad

dömd

utom på förhand

av någon svart

liksom då

fortgår slaveriet

inom fängelserna

på tveksamma grunder

döms folk mest svarta då

som nu, men, är det inte så

att ganja i delstaterna legaliserats

så vad är nu problemet, tro? maffian

som förr, eller, att polisen då som nu, vill ha

slavarna för statens, privat vinnings, egen skull?



Fotfolksnot: Kan hen ifrågasätta? ( Så hänvisas till en bok, härstädes redovisad ) Tänk själv! ( AV NÅGON REINHOLD)?



Övriga genrer (Essä/Recension)
av figurett
Publicerad 2013-11-06 21:27