Guantanamo ska stängas
nu
sa
någon
då
men
vi
ser
att
fortfarande
är det öppet
ingen är anklagad
dömd
utom på förhand
av någon svart
liksom då
fortgår slaveriet
inom fängelserna
på tveksamma grunder
döms folk mest svarta då
som nu, men, är det inte så
att ganja i delstaterna legaliserats
så vad är nu problemet, tro? maffian
som förr, eller, att polisen då som nu, vill ha
slavarna för statens, privat vinnings, egen skull?
Fotfolksnot: Kan hen ifrågasätta? ( Så hänvisas till en bok, härstädes redovisad ) Tänk själv! ( AV NÅGON REINHOLD)?
Övriga genrer (Essä/Recension)
av figurett
Publicerad 2013-11-06 21:27