Logga in


Fy fan vad de måste vara ruggigt
att sitta med ett knyte framför sig.
De är en ny bild i stadsbilden
de berör både dig och mig.

Sverige är inte likt sig längre
med tiggare vid varje stor entre´
Vad tänker de om oss svenskar
när de skramlar med mynt för att ge.

Hur skulle du själv göra om hemlandet
sviktade i sina åtagande mot dig.
Vi skulle säkert komma med tiggarstaven
och hoppas på ett enkelt hej




Fri vers av clo
Publicerad 2014-03-26 17:05