Logga in


"Det är så kallt ute. Det är som att jordens inre frusit till is."
sa han, utan tanke på att dra ner på dramatiken
Du är likadan
Det är skrämmande att ta av sig offerkoftan

Vill be dig ta ansvar
Kämpa för ditt liv
Sluta ge upp och
Våga älska

Jag önskar jag kunde hålla dig i mina armar
Pussa dig på pannan och lova dig
Att allt kommer bli bra
Att du är trygg
Att du är älskad

Och när jag önskar så funkar det så
Då förstår du och allting blir glitter och rosa moln
Men det funkar inte så
Bara du kan rädda dig
Och jag måste se på när du långsamt tar livet av dig

Förlåt mig, men ibland önskar jag att det ska gå fortare
Att du ska somna och inte vakna
Så jag slipper känna denna jävla hopplöshet
Så jag kan sörja dig
Sakna dig
Komma över dig

Jag är kär i dig
Du är kär i heroin

Du sover ute inatt
Jag sover nog inte alls
Fast jag är helt utmattad
Håller bilden av din sönderstuckna kropp mig vaken
Jag ser dig dö så fort jag stänger ögonen och då
Där hatar jag dig lite för att du är så jävla dum
För att du sårar mig
För att du inte fattar hur älskad du är
Hur värdefull du är
Jävla idiotjävel
Jag älskar ju dig



Fri vers (Spoken word/Slam)
av fullkontroll
Publicerad 2014-05-10 10:10


ej medlem längre
Tack för denna text!Kram o styrka till dig!
2014-05-10


Marita Ohlquist
Stark text som berör.
2014-05-10


Annika Persson
Du kanske inte har lust att träffa någon? Du har kanske blivit dumt bemött?
2014-05-10


Annika Persson
Är det så du känner dig?
2014-05-10


ej medlem längre
jag ryser. det här gör så ont i mig. du är stark.
2014-05-10


Lars Gullberg
Jävla drogerna i know fy fan för denna maktlöshet Denna jäävla sjukdom. Du skriver himla bra. Skriva är bra. / Lars
2014-05-10


Nolltillhundra
Åh :.( <3
2014-05-10