i nattmörkret
i flickrummet
glimmar vargögon
i hörnen
eller om det är skuggor från persiennen
i tystnaden
gnisslar vargtänder
i hunger
eller om det är vinden i takpannorna
hon är rädd
*
i ensamheten
i takvåningen
kommer vargen smygande
så fort hon släcker lampan
sätter klorna
i hennes bröst
hon är van
*
i verkligheten
finns bara en sak
för att skrämma
en ångestvarg på flykt
att sova bredvid någon
i kärlek
hon vet
*
i enlighet
med ovanstående
rekommendationer
har hon hoppats
på någon
från verkligheten
men vilken man vågar sova
i samma rum
som en varg
*
i rummet
i sängen
sover hon ensam
i hörnet
vargen
hon får vänja sig vid
att han är det enda sällskap
hon kommer få
i natten
*
i uppgivenhet
inför ödet
matar hon vargen med stesolid
och döper honom
till Wolfie
*
i natten
i ensamheten
brottas hon
med vargen
hon förlorar
*
Fri vers av HanKa
Publicerad 2014-05-14 00:15
fullkontroll
Spot on.. känner mif träffad och formulerar di sagolikt. Tack
2014-05-14