Det måste kosta dyra pengar.
Livet.
Men jag stretar emot.
Vägrar betala för något som är gratis.
Livet.
Hade jag följt reglerna så hade jag suttit i mitt flickrum.
Omgärdad av böcker och drömmar.
Det tog en livstid att komma ur.
Ut till livet.
Nu skall Jag cashas in.
Jag skall betala för det jag gillar.
Allt som definierar mig.
Nej. Jag vägrar.
Med fingret upp, rak i ryggen och målmedvena steg -
trampar jag upp nya vägar.
Vägar där man skall kunna vandra
FRI från ALL
pennings och märkeshysteri.
Där man kan känna sig LEVANDE
utan att det kostar skjortan.
För vi är värda mer än tjat och tjafs om vad, vart, hur, och varför!
För vi är värda att ta egna beslut och att ha egna mål.
Fri vers av queenia
Publicerad 2014-06-26 23:54
Oknytt
Inspirerande dikt, tack!
2014-07-21
Anita Westin
En dikt med vilja! Gillas!
2014-06-27
Marita Ohlquist
Ett enda ord. Lysande!
2014-06-27
Solitaire
Hear! Hear!
2014-06-27
louisegirl
Så bra och tänkvärt skrivet!
2014-06-27
louisegirl
Så bra och tänkvärt skrivet!
2014-06-27
Lars Hedlin
Mycket bra skriftat :) kram
2014-06-27
Maria Sundelin
Helt klart
2014-06-27
anits
Så sant, mycket berörande och tänkvärt skrivet.
2014-06-27