När natten kommer
tvättar jag bort fasaden
och avslöjar ensamheten
bara för mig
det måste va nåt med klaffarna
det läcker blod
läcker liv
ur hjärtat
och ensamheten tär
på viljan
mörkret kompakt
såibland flämtar hoppet
till
det ändå skulle finnas nån
då skulle det kanske finnas mening?
Men nä. Vem skulle vilja? Vem skulle våga? Vem skulle orka?
Så mörkret sluter sig
kväver gnistan
klaffen läcker
liv
Fri vers av HanKa
Publicerad 2014-07-17 23:36