Logga in


Texten är en reaktion till det som hände på Öland nu i sommaren 2014 plus mitt egna trauma med en pappa som gick bort för tidigt.

Jag törs inte, ändå hoppar jag i havet för att rädda dig.
Sväljer vattnet och sprattlar, bara för din skull.

Jag skulle fyllt 50 i år och fira det här på öland.
Men jag druknar för att rädda dig, tänk hur fort livet kan
Sluta.
Jag ville inte dö
men
heller inte leva.

Det var sommar och det var sol
och de dansade och sjöng:
Tralla la la lalla tralla lala lalla

Det var sommaren jag blev vuxen
Men fortfarande var ett barn.



Fri vers av snej
Publicerad 2014-08-08 13:36


Sanna i badet
Berörande ord! saknad och sorg känns
2014-08-08