Jag säger att det är okej.
Det är inte sant.
Jag säger att jag vill kämpa.
Det är inte sant.
Jag säger att jag inte vill ge upp.
Det är inte sant.
Inget är okej.
Jag vill inte kämpa.
Jag vill ge upp.
Jag har blivit alldeles för bra på att spela.
Så att ingen längre märker hur jag egentligen mår.
Jag står här.
Ensam.
Frusen.
Hopplös.
Med tårarna som rinner ner.
Jag förstår inte.
Vart är jag påväg?
Vad gör jag?
Vem är jag?
Jag kan höra hur själen skriker.
Jag kan känna hur kroppen sviker.
Jag vill.
Mer än något annat.
Att somna in.
Lämna denna jord.
Lämna allt.
Aldrig mer behöva känna.
Tänka.
Aldrig mer behöva gråta.
Känna den där smärtan.
Som dödar mig inombords.
Känna den där ångesten.
Som river inombords!
Fri vers av EweM
Publicerad 2014-11-22 19:59