Ett klassfoto där tre blonda elever står bland tomma stolar med skylten ”Jimmie skickade hem resten” både hyllas och hatas på nätet, rapporterar gt.se.
Bakom initiativet står elever på Hulebäcksgymnasiet i Härryda. Pappan till en av flickorna på fotot, och den som ursprungligen lade ut bilden, berättar stolt om hur nyheten börjat sprida sig i social kanaler, och vad som hände då:
”Då kom trollen. SD-anhängare, mörkermänniskor och särskrivare. De tog sig till och med in i mitt... kommentarsfält och kräktes."
Två kommentarer:
1) Bra idé och initiativ med detta illustrerande klassfoto + tillhörande skylttext.
2) Äntligen någon som - utan omsvep - uttrycker det förhatliga med särskrivning...
http://hakans-blogg.blogspot.se/
https://www.youtube.com/user/MrHKWD
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006563628070
Övriga genrer av Håkan Wiklund
Publicerad 2014-11-23 10:03