Logga in


Vilsen.
Som om jag vandrar i en skog.
Men hittar inte vägen ut.
Vart ska jag?
Förvirrad.
Som om hela världen snurrar.
Men jag kan inte stoppa det.
Vem är jag?
Vad gör jag?
Jag går.
Men faller ihop.
Jag ställer mig upp.
Men ramlar ihop lika fort.
Jag andas.
Men får ingen luft.
Jag pratar.
Men inga ord kommer ut.
Hur ska jag se framåt?
När jag inte ser något där.
Hur ska jag kämpa?
När det inte finns någon ork eller vilja.
Hur ska jag leva?
När att dö är det enda jag vill!



Fri vers av EweM
Publicerad 2015-07-14 17:08


Marita Ohlquist
Stark text! Går in i hjärtat som en tagg.
2015-07-14


Titti Rydberg
Vet precis hur det känns Läs gärna Lys upp min stig och De levandes värld Då ser du att jag förstår hur du känner Varm kram
2015-07-14


prinscess
ibland kan livet vara svårt grått och svart men oftast däremellan finns det något eller några som gör livet ljust i ens tillvaro
2015-07-14