Logga in




-Jag drömde jag var en spik, sa hon stilla... som den på väggen, bärande.

Hon låg där, trött av ålder, tunn och skör med en önskan att få vara igen.

Att få glädjas av minnen livet givit henne.

Hon blev tyst, försökte komma ihåg vad hon just sagt

när som hennes blick sökte sig mot himlen trillade en tår.



Fri vers av mysing
Publicerad 2015-10-24 08:21


aol
Så fint skaldat,
2016-08-16


Lars Hedlin
bra och fint framfört!
2015-10-27


Dan Myrbeck
Finstämt skildrat.
2015-10-26


Johan Strömstedt
En mycket vacker text och med en strof jag gärna bär med mig. "att få vara igen"
2015-10-24


ej medlem längre
Fint, mycket fint. En scen att minnas.
2015-10-24


Marianne Räf
Åmen, vad glad jag blir!! Hipp, hipp! MYSING publicerar sig, igen, efter ett djävla långt uppehåll! Med den bästa dikt, jag läst på länge,- andras verk ! Vilken timning, jag har haft en djävla hispanatt och sov på en stol en halvtimme före morgonkaffet ! Tack! Å, vilken underbar dag ! ;D)
2015-10-24