De är inte värda att skriva om
tankarna en allmänt svart dag
om ord och tankar som skulle innebära
ett liv präglat av vita korridorer
om man varit sjuk nog att nedteckna dem
Tänk hur mäktiga ord kan vara;
tänk hur sjuka vi är som tänker så,
du vet exakt vad jag menar.
Det går inte att skriva med begränsningar.
Inte utan heller.
I detta vakuum försöker jag leka poet.
Jag föddes med ingen aning,
men med onda aningar.
Lycka till med all håglöshet
med orden och det förbjudna
och det andra:
Vi har alltid varandra!
Och att ovanstående rad är i ensamhet,
lite personligheter är knappt förbjudet.
Övriga genrer av Bo H Bazooka
Publicerad 2016-12-23 02:35