... att se in i mina... .
Du förstår inte.
mina ögon är inte till för alla.
Det spränger, smärtar
vid tanken att fångas.
Förakt, våld, skam.
.. jag vill inte, att du ser det.
Livsfara!
Folk tror nog det.
Att jag är farlig att komma nära.
Ser mig inte i ögonen.
Eller så är det så att jag lärt mig
att aldrig se in i någons blick.
Aldrig fastna.
Aldrig söka.
Aldrig fångas.
Vanära. Skam.
Far blev rasande om jag sökte hans.
Mannen 1 tvingade mig att se bort.
Mannen 2 vägrade se in i mina.
Mannen 3 och 4 gav nog upp.
Jag lärde mig med åren.
Titta bort.
Se ner.
Se upp.
Se åt sidan.
Se på nästippen
Aldrig in. Aldrig fångas.
Smärtan är för stor.
Saknaden för olidlig.
Inte ens i spegeln vågar jag se in.
Så vilken färg har jag då?
Jag vet inte.....
Fri vers av queenia
Publicerad 2017-01-18 11:40
Anira
den drar mig in i sin smärtsamhet . TACK ?
2017-01-29
Lars Hedlin
Så närvarande och fullt av känsla..kram
2017-01-22
aol
Stark med både djup och känsla,
2017-01-20
ULJO
Stark och djupodlande
2017-01-18
ej medlem längre
Stark text som berör djupt! Det är nog svårt att förstå för den som inte upplevt liknande...
2017-01-18
Marita Ohlquist
Stark text som slår an en känslosträng i mitt inre!
2017-01-18
Sebastian Sollenhag
Bra skrivet. Alla förstår inte de som har svårt att låta sin blick fångas.
2017-01-18