Hemmets härd - Till Mor
Mamma.. jag har något att säga dig.
Ja.. jag behöver inte ropa för jag vet du hör och ser mig.
Det är så mycket jag skulle vilja skriva om men framför allt vill jag säga TACK!
Det som jag är mest tacksam för är de stunder när dagen var slut och vi hade gått till sängs då du lärde oss att be vår aftonbön och en dikt som heter"Det går en ängel kring vårt hus" och så sjöng du en vers på en fin sång som heter "Det växte en blomma under granarnas fot"
Dessa stunder har hjälpt mig genom livet..
det har varit och är en säker grund att stå på.. En barnatro som håller livet ut!
Mamma, nu sjunger jag också om änglar och du hör det säkert ifrån himmelen Jag tror du är med i änglakören nu*ler* och jag är så glad för det.
Kanske du och pappa sjunger som ni alltid gjorde " Jag har en boning där strax bortom bergen i livets land där vi åldras ej mer." Jag kan höra och se det när jag vill.
Nu är Ni där..
Av hela mitt hjärta vill jag tacka med en Änglakram från din dotter!
2017-05-28
Fri vers av rondell
Publicerad 2017-05-27 20:24
Karina"Kia"
Vacker tacksamhet!
2017-06-03
Larz Gustafsson
https://www.youtube.com/watch?v=gnyidqXSZXI
2017-05-27