Horan
Det ligger en hora i diket
med ansiktet gömt i dyn
många bespottar liket
och far med förakt i byn
I livet var hon föraktad
av alla och envar
som en handelsvara betraktad
av varje hederlig karl
Till hennes kammare kom de
om kvällen när ingen såg
där köpte dom kärlek och rökte
många i den sängen låg
Ingen tar på sig skulden
hon dog ju för egen hand
nu ligger hon gömd i mullen
helt utan vänskapsband
på hennes grav står ej rosor
i purpur gult eller rött
nu har man glömt hennes trosor
och hennes mjuka kött
2017-07-12
k
Övriga genrer av rondell
Publicerad 2017-07-12 23:04
kjell-åke bearfoot
Vemodigt vacker ... framkallar en liten tår som i allas minne borde bestå
2017-11-01
ej medlem längre
bra skrivet av dig, rondell! come on, skriv i den andan i fortsättningen med!
2017-10-05
Gawain
Vackert i allt det fula. Gillar den kontrasten, man känner nåt och det är grejen. Väl gjort!
2017-07-14
Peter Söderqvist
Fint rim till en sorglig text.
2017-07-13