De sobra virkesvisorna bör väl handla om icke inhandlad procent, oavsett träslag eller barrhurvlar? Här är en par fristående på melodirester av ”...med mycket möda och stort besvär.”
-
”Hej hopp uti Fantan!
Nu har’om hojtat högt; Må Fan ta’n!
För nån blev tvär, på de som svär
på alla andras procentbesvär.
-
Hej hopp utan ’lillen’!
Nu har’om skojat slut på sillen.
Men liten kär, vi ställde här.
Med alla benen på ’kors och tvär’
-
Hej hopp uti Fantan!
De har nog nosat rätt på plant’an!
-
Övriga genrer (Visa/Sångtext)
av Pot Pourri
Publicerad 2017-12-31 12:00
Bjarne Nordbö
Dagens mest livgivande läsning.
2018-01-01