Det blir alltid värre mot natten, när alla känslorna och alla sår har sakta fläkts upp under dagen.
Ömt slickar jag såren och ber om nåd.
Men det är inte omgivningen som dömmer mina känslor eller skrapar upp mina gamla sår.
Det är bara jag själv som skrapar bort skorpan och låter mig fortsätta blöda.
Jag blir svag i kroppen och somnar av utmattning.
Och när morgonen gryr har ny skorpa bildats och jag ler och lever av dagen.
Men framåt natten är det svåra tillbaka
igen och igen...
Fri vers av Angel of love
Publicerad 2018-01-04 02:57
Lars Hedlin
Starka känslor som berör långt in i själ och hjärta..Kram <3
2018-01-09
ResenärGenomLivet
Fantastiskt bra skrivet, trots det sorgliga...man förstår precis hur det känns...
2018-01-07
soligajag_1
Så berörande text , man känner det onda som drabbat dig. Låt kärleken omsluta din kropp pånytt och ge dig extra näring!!
2018-01-06
Maria Sundelin
Ibland hamnar vi i onda cirklar Kramar
2018-01-04
ADI Nehlin
Berörande text
2018-01-04
Lasseman
Känner igen dessa känslor.. bra skrivet och jag berörs..
2018-01-04
ULJO
Så starkt skrivet. Berörs djupt
2018-01-04
ej medlem längre
Så berörande och naket du beskriver den verklighet som allt för många lever i. Det bor många känslor bland dina ord. Jag gillar speciellt: "Ömt slickar jag såren och ber om nåd"..
2018-01-04
E.Eriksson
oj vilken text! Vilken berörande text. Igenkänningsfaktorn är så oerhört hög! Så bra skrivet, så bra känsloförmedling!
2018-01-04