Solen börjar komma
Jag sparkar på gruset med skorna
på väg hem
Värmen omringar oss
Jag snurrar några varv mitt
på vägen
Högarna av snö tinar
Jag kastar den sista
snöbollen
Himlen lyser upp
Bredvid mig går det
bästa som finns
Kanske tar vi
Varandra i handen
plockar den första blomman
Kanske stryker jag
Bort ditt hår och
placerar den första blomman
Jag har allt för
Dig, låt oss
dansa med blommor i håret
Fri vers (Fri form)
av anesthesia
Publicerad 2018-04-05 20:53