Hat skadar
åt båda hållen
inåt som utåt
det läker inget
håller smärtan vid liv
så att vi inte lever fullt ut
kvar i en känsla som varit
det vi inte kan förändra
men vi kan välja
hur det ska få styra
oss i fortsättningen
det blir en upprättelse
Fri vers (Fri form)
av överlevaren
Publicerad 2018-06-08 17:34
ResenärGenomLivet
Mycket bra skrivet...
2018-06-16
Nils-Robert
Vist sagt från den som har varit med!
2018-06-08
Öknens Ros
Kloka ord..
2018-06-08
Marita Ohlquist
Kloka, fina du! Himla bra skrivet!
2018-06-08
Fulbergarn
"det blir en upprättelse" jag brukar hata en stund sen går det över.
2018-06-08
Quasimodo
Precis så och rätt för vad vi låter styra oss!
2018-06-08
Larz Gustafsson
Nonsens. Det finns ett berättigat hat. Dessutom finns det ingen kärlek utan hat.
2018-06-08