Logga in




När tomheten är

för stor - ENORM

ekar och skriker
ljudlöst öronbedövande
om, i varenda cell
likt kvävande stryptag

är det som att i ren panik
dra desperat efter andan
på botten av det hav

som kallas livet










Fri vers (Fri form)
av Baystream
Publicerad 2018-10-18 20:02


Bodingen
Jäpp, livet kan vara som en tomhet, en tom tomhet dessutom
2018-10-20


ej medlem längre
En stark mörkt målad beskrivning av, i stunden, upplevd ensamhet. Så skönt när den lättar...
2018-10-19


ADI Nehlin
Ja tomhet kan verkligen vara öronbedövande högljudd. Fint skaldat!
2018-10-19


J P
Snyggt!
2018-10-19


ULJO
Det svåraste och mest utmanande finns är livet
2018-10-19


Alexander Gustafsson
Amen I kyrkan!
2018-10-18


Maria Sundelin
Igenkännande
2018-10-18


Maria Sundelin
Igenkännande
2018-10-18


DavidM
Väl författade rader som lämnar en påtaglig känsla.
2018-10-18


ej medlem längre
"..på botten av det hav som kallas livet.." Det var ett avslut som vem som helst hade kunnat känna sig stolt över...
2018-10-18