Jag hade ont, mitt hjärta värkte min själ blödde.
Mitt jag trasades sönder och låg som slamsor på golvet.
Jag ville att alla skulle känna sorg, jag ville att alla skulle blöda.
Jag skar i allas kroppar,
jag sårade de som jag älskade mest.
Så att de skulle känna samma smärta som jag.
Nu kan jag se ärren på era kroppar, ärren som jag gett er, för jag var trasig inombords.
Förlåt är ett så litet ord i allt det här....
Men räcker det?
Fri vers av Angel of love
Publicerad 2019-01-15 16:56
Engel
Du har inget att be om ursäkt för. Men det är ändå stort att du kan.
2019-04-23
Dan Myrbeck
Berörande och tänkvärd.. Delad smärta är minskad smärta..
2019-03-04
Lars Hedlin
En text som känns och känns igen och som berör på flera djupare plan, det är viktigt att förlåta och gå vidare. Viktigaste är dok att förlåta sig själv. kramar om varmt <3
2019-01-17
Whero
Stor och stark text. Utan en fråga så kan ingen svara, och förlåtet brukar räcka längre än man tror.
2019-01-16
Beatriz Quevedo de Hansen
Din text berör och visst " förlåt" räcker det när diktarjaget har förklarat så naket och ärligt!
2019-01-16
erkki
Berörande text! Att kunna be om förlåtelse är viktigt. Att göra det ärligt är svårt.
2019-01-16
ULJO
Ett svårt ord. Ett viktigt ord.
2019-01-16
the wildcat
det är stort att kunna be om förlåtelse glöm aldrig ingen är felfri varken du eller jag när någon skadar oss självförsvarar vi oss slaget på en älskad person drabbar även den som bryr sig jag vet hur det känns då vingar bränns kram
2019-01-15
Maria Sundelin
Ett av de svåraste och viktigaste ord vi har Kramar
2019-01-15
Larz Gustafsson
https://bibizzzi.com/2013/03/15/av-standig-oro/
2019-01-15
Larz Gustafsson
Minns Ferlins dikt om igelkotten...
2019-01-15
E.Eriksson
Känslor.. Åter känslor... Så blödig och så mycket känsla i denna. Underbar läsning som vanligt!
2019-01-15