Logga in


Texten är föranledd av att min mors man begravdes i fredags.

Vänta inte på våren
när vintermörkret belägrar ditt sinne.
Vänd det mörka till ljust i varje stund.
Njut av varje dag som den är
ty plötsligt tar livet slut
och längtan var förgäves.

© YM Bohman-19



Fri vers (Fri form)
av Njord
Publicerad 2019-02-19 11:56


Lena K Nilsson
Tänkvärda ord!
2019-02-22


Gunnel Eriksson
Något att tänka på. Välformulerat.
2019-02-21


Beatriz Quevedo de Hansen
Jaa man måstenjuta av nuet! Kloka och insiktsfulla ord!
2019-02-20


ULJO
Så bra och klokt sagt. Lev alla dagar som den vore den sista. Mörkret kan komma plötsligt.
2019-02-19