Den ovillkorliga kärleken inom oss alla, att ”marinera” i…
jag är ljus
jag är glädje
jag är hel
jag är källan
jag är kärlek
jag är harmoni
jag är balans
jag är insikt
… och du är detsamma
som jag
jag älskar mig
© Chawa 2019
Eget foto ur kollektionen © Green-Törnqwist:
Kärleksbok (konstfoto)
Fri vers (Fri form)
av Chawa
Publicerad 2019-03-04 20:25
Nils Teodor
Bortom mig och dig Sjunger kärlek I enighet och härlighet Tack för din vackra dikt : )
2020-05-02
ResenärGenomLivet
Ett positivt och väldigt bra sätt att se på sig själv...och andra...
2019-03-11
Ann V Åhsberg
Så sanna är dina ord!
2019-03-09
Lars Hedlin
UNDERBART JUST SÅ! :)
2019-03-09
ej medlem längre
Riktigt fint Sparas såklart
2019-03-08
Eva Helene
Text och bild i full harmoni, mycket vackert! Så tack för denna skatt i min morgon som jag får bära med mig under dagen, så även därefter!
2019-03-07
Kjell Åhsberg
Precis så är det. Förutsättningen för att kunna älska är att man accepterar (älskar) sig själv.
2019-03-06
prinscess
Vacker
2019-03-05
Annie b'larsson
När jag läser din dikt, läser jag den inte som att "jag" är du. Utan mer som att jaget i dikten är ett slags väsen, som naturen är ett väsen. Tycker om att du avslutar dikten med "jag älskar mig". Det kan för vissa vara lite provocerande, men om man tänker att människan är en del av naturen, så blir det väldigt rätt.
2019-03-05
Bo Himmelsbåge
Vackert, hjärtformat, naturporträtt, i Kärlekens varma, röda färg...! Mycket, skön, välskriven och tänkvärd dikt, om vikten av att älska sig själv först... innan... man kan börja att älska andra på allvar...! Gömmer denna pärla i hjärtats bultande kammare...!
2019-03-05
Beatriz Quevedo de Hansen
Mycket vackert och insiktsfullt skrivet! Berör!
2019-03-04
ULJO
Berörande
2019-03-04
Peter G
Positiv och stärkande text! Fint!
2019-03-04
AiA Maria den fria
Tack för ditt ljus !
2019-03-04