Logga in


Nyss gick solen upp över Höganäs
Och ett, två, tre
så ligger vi på våra tak och räknar stjärnor
Och sen kysser solen oss blå
om och om igen
för vi är alla knarkare och banditer

Men det är okej
Det är okej, min vän

Den gamle pundaren Magnusson T brukade
sticka uppstudsiga ungar med sina kanyler
(Det var i alla fall vad folk sa)
Hans illröda hår brände oss som när
Supernovan fläker huden av sin galax

Jag ser honom fortfarande släpa sina ben
genom grusvägen som skiljer villorna från
de röda hyreslängorna

Men han var okej
Han var okej, min vän

Tänderna är sedan länge borta
Och namnskylten till hans dörr likaså

Och det är okej
Allt är okej nu



Fri vers av henke_r
Publicerad 2019-07-12 23:30


Levina Storåkern
Det här måste ju vara målet med allt?
2019-11-02


ej medlem längre
"Och sen kysser solen oss blå om och om igen för vi är alla knarkare och banditer.." Ja det är vi. "Och det är okej Allt är okej nu" Precis så! Ibland. Som nu. Tack!
2019-08-20


Smultris
Tack för dina texter, nu har jag lite att läsa. Du skriver bra. Väldigt bra.
2019-07-29


DavidM
Det är ett slags lugn som texten lämnar mig med. Det intensiva mittpartiet bryter av, efter en stilla inledning, innan raderna åter slår sig till ro. Kompositionen är klockren och berättelsen snärjer en. Snyggt!
2019-07-13


objekt3
Så skön i sommarvärmen du och din talang och gedigna arbete <3
2019-07-13


Sefarge
En hyllning till det ofullständiga som ligger mitt framför våra ögon vi inte vill se?
2019-07-13


ej medlem längre
Vilken underbar blandning av lyrisk känsla och gatstensrealism. I våra mänskliga oförmågor och vår längtan och strävan, I livet och döden, förenas vi. Riktigt starkt!
2019-07-13


SIDA GULDPOJKE
bra.
2019-07-13