Logga in




(largo)

 

 

obruten...

           punkteringen... den första stavelsen i mitt namn

        och dina vackra händer

 

                som mejslade ansikten

                                    i katedralväggen

                                               våra ensamheter

                                          sekvenserna

 

                    en dag kommer vinden att räkna våra förluster

            återge floden dess skuggor

                      stapla stenar

men ännu inte...

          inte än...

               eftersom väntan

         alltid är

 

                     ett nytt kapitel

 

allt jag någonsin ville var att kyssa sprickor,

                    bända dem öppna och lyssna till trasiga skratt

            du misstog min tillgivenhet och jordens rekyler

       jag var mahogny och kontinuitet

du rocailler, abstraktioner, vintervitt

      och när luften blev trång

               sjöng vi sånger för överlevnaden, färdades alltför hastigt

    

             du sover

                    jag vakar

        ett långtbortamörker

                     grafiskt

              som tallarna emot en djupröd himmel

 

såren begravda

             tystade

                     likt övervintrade getingar

                frusen

    fiolens röst som vilar i luften

            ännu en i raden av stjärnklara nätter

 

     skriv mig...

                skriv mig ett ord så att jag inte tänker

                         i den riktning där du inte är...

 

              så att inte ångern

                     jagar mig ut

                                ur mitt förflutna...

 

 



Fri vers (Fri form)
av Domenico
Publicerad 2019-10-26 00:17


ej medlem längre
Vacker musik. Mustigt språk. Sprickor och trasigheter. Förlust. Men även lust. Så som livet är.
2019-12-11


ej medlem längre
Stor och vacker poesi som ristar stråk av längtan under huden. Slutet, sprickorna och däri mellanrummet gror alla känslor och det som var och inte blev. Som du skriver!
2019-11-04


reminiscenser
Jag får rysningar av dina ord.
2019-10-30


HelenaW
Framför det förflutna jagar tankarna på för att hitta vägen hem till.. Dig.
2019-10-29


Bjarne Nordbö
Det är mig en vila att vandra bland dina rader. Snyggt framfört. Mycket snyggt.
2019-10-26


Lena Själsöga Keijser
detta vackra språk denna vackra andning hur du målar hur själars strängar kan vibrera denna vackra ömhet längtan bilden du skriver med ditt hjärta är oerhört vacker berörande djup
2019-10-26


ej medlem längre
Jättevacker dikt
2019-10-26