Logga in


Naturfenomen vi mister

En månskära stiger över talltoppen
ger inget återsken
ingen lyster av isgröna vågor.

Är detta det enda vi kan se
i dagens upplysta samhälle
så ljust att det dödar det vackraste fenomen,
ljuset av böljande norrskensflammor?



Fri vers av Dagmar Måntelius
Publicerad 2019-11-07 17:53


Larz Gustafsson
Är verkligen det värsta som kan drabba en att man går miste om lufthimlen? Bibeln talar om tre himlar.
2019-11-07