Döden skaver i mitt inre
gnager på min själ
starkare för varje dag
förlamar tanken
försvagar kroppen
förhindrar framtiden
döden den oundvikliga
YM Bohman 2020
Fri vers av Njord
Publicerad 2020-01-29 18:10
Epione
Du skriver rakt in i mitt hjärta.
2020-02-19
Lena Staaf
Ingen undkommer döden. Men den kommer när den kommer. Bäst att leva så gott man kan tills dess. Fint beskriven känsla!
2020-01-30
Gunnel Eriksson
Väl formulerad känsla inför det som drabbar oss alla. Kan man inte tänka på hela tiden det blir för tungt, tänker jag.
2020-01-30
ULJO
Stort sår i själen när det drabbar en. Starkt förmedlat
2020-01-30
Painsomnia
Sorgligt mörkt.
2020-01-29