Logga in


Jag skriver i hopp om att kanske hitta någon som känner som jag.
Som tycker att ensamheten är för tyst, som ligger uppe sent och inte orkar lyssna på sig själv, som fantiserar om en verklighet som inte finns, som ständigt har ångest och inte kan låta sig själv vara utan, som gör impulsiva grejer för att på något vis försöka bryta det dåliga mönstret, som har blivit sviken så många gånger att hjärtat slocknat, som gett upp hoppet om kärlek men ändå desperat letar minsta uppmärksamhet, som inte kan fylla dagarna med motivation till att lämna huset, som i hemlighet ibland ser döden som en vacker plats, en plats utan lidande, som kanske kan erbjuda någonting bättre.
Känner du som någonting som jag,
då vill jag säga hej till dig.



Fri vers av nathalien
Publicerad 2020-02-26 23:47


ej medlem längre
kärleken finns där och det finns ett ljusnande! men kärleken kommer när du inte har en aning någon som bryr sig om dig någon som vill ha dig hela tiden någon som uppskattar allting hos dig någon som gör dig till en bättre människa samma med ljuset man vet aldrig när det blir en vacker soluppgång eller solnedgång man får bara titta mot molnen ibland eller ha en skitdålig dag eller vecka då allt känns fel och så står ens älskade vid första ögonkastet där eller den där enorma soluppgången med hela spektrat av ljus i sig
2020-02-27


Solweig Jansson
Hej ! Vi har nog alla känt som du någon gång i livet och klarat av det mer eller mindre bra. Själv fick jag bra hjälp med att förstå och avväpna min ångest genom att gå i samtalsterapi hos en bra terapeut. Det är en investering värd att göra för om ångesten blir för tung blir det svårt att leva ett vardagsliv, man isolerar sig, blir passiv och det ökar på problemen. Själv hade jag ett motto: att varje dag ringa en god vän och att ta en promenad och hålla ögonen öppna för något av tillvarons under - en fågeldrill, solnedgång ......
2020-02-27


Gunnar Hilén
Jag känner på mig att det finns poeter här som sitter i exakt samma sits. Hoppas du får kontakt med nån. Men du måste gå ut bland folk dessutom. Oavsett vad du känner. Gunnar.
2020-02-27


Trebor Zweig
Den droppen som ditt öga sorgetåren kinden fuktar Mjuka fjun smeker sig runt din hud fuktar något Min allena när du är så smått gnutta änglalik
2020-02-27