Jag sliter nästan ut mitt hjärta för dig
Som sakta förkolnas
Jag vet att du gillar mig någonstans
Men varken så mycket som jag vill eller du förmår
Alla kommentarer är ett skämt
Och jag är den som är labil och överkänslig
Hur kan jag ens ha rätt att påpeka något?
När allt jag gör är att bråka
Det blir rundgång mellan oss
Till det som började blir banalt
Fast jag vet att inget är normalt
egentligen,
Om man alltid eftersträvar att vara sitt bästa jag
Vi fortsätter i samma hjulspår ett tag till ändå
tills nån av oss nått slutstation
Fri vers (Fri form)
av SofieVem
Publicerad 2020-03-04 07:45
Monika A Mirsch
Det svåra med att vilja och inte vilja i välformulerad tappning.
2020-03-04